Je dentálna hygiena zbytočný luxus? - Zubár Košice - Stomatologická klinika Aupark
Je dentálna hygiena zbytočný luxus?

Najnovšie články od Stomatológii AUPARK

Je dentálna hygiena zbytočný luxus?

Dentálna hygiena - Air flow - obrázok

Ústna dutina obsahuje širokú škálu baktérií, ktoré ak sa v ústnej dutine premnožia, nepodarí sa ich odstrániť bežným umytím zubov. Nadbytočný povlak môže spôsobiť zápal ďasien a môže viesť k ochoreniam, ako je gingivitída a parodontitída. Kvalitne vykonávaná domáca, ale aj profesionálna ústna hygiena slúžia ako prevencia pred spomínanými nepríjemnosťami, avšak dentálnu hygienu mnohí z nás ešte vždy považujú za „zbytočný luxus“. Ako to však vidia odborníci?

"Dentálna hygiena je dôležitá prevencia ochorení ústnej dutiny, ktorá bohužiaľ často chýba. Vďaka pravidelným návštevám pacienta u dentálneho hygienika dokážeme odhaliť, či sa ochorenie týka zubov alebo ďasien. Pomocou vyšetrenia rizikových faktorov vieme určiť liečbu jednotlivého problému, vieme mu dokonca aj predchádzať a zabezpečiť, aby sa už existujúce ochorenie nerozširovalo.

Je dôležité si uvedomiť, že samotná liečba dentálnym hygienikom nepostačuje a je nevyhnutné, aby bol do tohto procesu zapojený aj samotný pacient, a to individuálnou starostlivosťou o vlastné zuby a ďasná.

Smutnou skutočnosťou je, že sa nešíri povedomie o dôležitosti dentálnej hygieny ako o liečbe, skôr je braná ako estetická záležitosť. No čoraz viac sa kladie dôraz na celkové zdravie a súčasťou celkového zdravia pacienta je práve aj orálne zdravie, ktoré má na stav organizmu veľký dopad. V tejto dobe je táto osveta častejšia a pacienti si zvykajú na pravidelné návštevy a kontroly u dentálneho hygienika" hovorí dentálna hygienička Bc. Bianka Tkáčová zo Stomatológia Aupark HappyDent.

Ako prebieha dentálna hygiena v Stomatológia Aupark?

Jedným z postupov ošetrenia dentálnej hygieny je detekcia zubného povlaku, ktorý je možno odhaliť pomocou detekčného roztoku aj na ťažšie dostupných miestach. Dentálna hygienička Bianka vám ručnými kyretami a ultrazvukom šetrne a dôkladne vyčistí zubný kameň. Pomocou pieskovania odstráni pigmentové škvrny na zuboch a vyleští zubnú sklovinu. Air flow – teda pieskovanie je forma leštenia zubov, t.j. odstránenie povlaku a nežiaduceho zafarbenia i pigmentov, ktoré vznikajú zväčša v dôsledku fajčenia, či pitia kávy a čaju. Tým však dentálna hygiena nekončí, nasleduje inštruktáž ohľadom správnej starostlivosti o vaše zuby a poradenstvo vhodných čistiacich pomôcok na domácu starostlivosť.

Ak do svojej starostlivosti o vlastné zdravie zaradíte i pravidelnú polročnú návštevu dentálneho zariadenia, môžete predísť riziku vzniku problémov v ústnej dutine a udržať si estetický a zdravý trvalý chrup po celý život.

Ísť späť